Publicerad:
Det är många som ringer
Det kan vara svårt att komma fram eftersom det är många som ringer. Läs mer om vad vi kan svara på i telefon.
Det här kan vi svara på under telefontiden
Det är många som ringer och vill veta hur det går med sitt ärende. Men just nu svarar vi bara på allmänna frågor om a-kassa och regler. Vill du veta något om ditt ärende hänvisar vi dig till Mina sidor. Vill du veta när du kommer få dina pengar så hittar du den aktuella väntetiden på startsidan.
Vi har kortat ner telefontiden
För att snabbare kunna betala ut pengar har vi under en begränsad tid valt att enbart ha telefontid 9-11. Vi gör detta för att frigöra tid för våra handläggare så att de kan fatta fler beslut snabbare.
Kan jag få tala med min handläggare?
Nej, det kan du tyvärr inte. Våra handläggare kommer under kommande veckor inte finnas tillgängliga under telefontiden. Handläggarna fokuserar på att fatta beslut så du kan få dina pengar så fort som möjligt. Vår medlemservice finns till hjälp för att svara på allmänna frågor, de kan svara på vilka regler som gäller men inte specifikt hur det går i ditt ärende.
Varför har ni så långa handläggningstider?
Under hösten 2022 bytte vi IT-system som inte fungerar så bra som vi hade hoppats. Det tar betydligt längre tid för vår personal att handlägga alla ärenden vilket lett till att vi har långa handläggningstider. Vi arbetar med en rad olika åtgärder för att korta ner våra handläggningstider, bland annat har våra handläggare arbetat övertid.
Senast uppdaterad: