Ditt medlemskap i a-kassan
Om du är medlem i a-kassan kan du få pengar om du förlorar jobbet.
Här står vem som kan bli medlem och vad det kostar.
Därför är det bra att vara medlem i Kommunals a-kassa
Du kan få pengar från oss om du skulle förlora ditt jobb.
Vem kan bli medlem?
Du kan bli medlem om du jobbar:
- i en kommun
- i en region
- i en kyrka
- i ett kooperativ om du arbetar med samhällsservice
- i ett privat eller kommunalt bolag om du arbetar med samhällsservice.
Du kan bara vara medlem i en a-kassa i taget.
Du måste vara yngre än 67 år.
Vill du bli medlem?
Du kan fylla i en medlemsansökan Länk till annan webbplats. på webben.
Du behöver en e-legitimation, till exempel BankID.
Vad kostar det att vara medlem?
Det kostar 141 kronor per månad att vara medlem i Kommunals a-kassa.
Om du är medlem i fackförbundet Kommunal betalar du hela avgiften till facket.
I avgiften ingår medlemskap i a-kassan.
Facket betalar sedan pengar vidare till a-kassan åt dig.
Det är 141 kronor varje månad.
Hur mycket du betalar till facket beror på hur mycket du tjänar.
Läs mer på kommunal.se. Länk till annan webbplats.
Senast uppdaterad: