"Får man möjlighet att stanna här, då stannar man"

Veronica Boström är servicehandläggare och en av de som har mest kontakt med våra medlemmar.

Porträtt av ung kvinna med långt hår och svarta kläder. I bakgrunden stora fönster.

Hur kan en dag se ut för dig på jobbet?

– Jag svarar på frågor från medlemmar. Det kan vara via mejl, meddelanden eller telefonsamtal. Eftersom jag är teamledare ser jag också till att mitt team får information om hur arbetsordningen ser ut för dagen och att vi har rätt bemanning i telefon.

Vad är det bästa med jobbet?

– Det bästa är variationen, att man både får handlägga och ha kontakt med medlemmar på olika sätt. Och det är väldigt bra stämning i gruppen. Får man möjlighet att stanna här, då stannar man!

Vad är utmanande med jobbet?

– Att ge skriftlig information till medlemmar kan vara lite svårt ibland. Det ska vara rätt men samtidigt enkelt och lagom långt, och skrivet på ett sätt som mottagaren förstår. Och det finns så mycket att lära sig i försäkringen, man blir aldrig fullärd!

Hur är en bra servicehandläggare?

– Det är viktigt att man tycker om att hjälpa människor och att man gillar att prata i telefon. Man behöver också vara tålmodig, lugn och pedagogisk och kunna förklara svåra saker på ett enkelt sätt - även för de som inte har svenska som förstaspråk.

Dela:

Senast uppdaterad:

Senast uppdaterad:

Dela: